Często zadawane pytania

Aby pomóc Ci znaleźć szybkie odpowiedzi

Proces rezerwacji
Jak długo muszę czekać na potwierdzenie rezerwacji?

W większości przypadków rezerwacje są potwierdzane w ciągu kilku godzin, ale czasami może to potrwać do 24 godzin. Prosimy o potwierdzenie każdego wynajmu samochodu, aby zapobiec ewentualnym problemom technicznym.

Gdzie znajdę status mojej rezerwacji?

Status rezerwacji można sprawdzić na stronie Rezerwacje (zostaniesz tam automatycznie przekierowany po dokonaniu rezerwacji).

Co oznacza status "Oczekująca"?

Musimy jeszcze potwierdzić dostępność pojazdu u dostawcy usług wynajmu. Po potwierdzeniu natychmiast wyślemy potwierdzenie.

Co oznacza status "Odmowa"?

Niestety wypożyczalnia nie mogła potwierdzić dostępności żądanego pojazdu. Wkrótce skontaktujemy się z Tobą, aby omówić alternatywne opcje. Jeśli nie będziesz z nich zadowolony, możesz anulować rezerwację. Przedpłata zostanie zwrócona na konto w ciągu maksymalnie 10 dni kalendarzowych (w zależności od banku).

Co to jest voucher?

Voucher to potwierdzenie wynajmu, które służy do wykazania, że pojazd został zarezerwowany i opłacony z góry. Zawiera instrukcje dostawy, warunki wynajmu i dane kontaktowe zarówno klienta, jak i wypożyczalni

Gdzie znajdę mój Voucher?

Voucher zostanie dołączony jako załącznik do wiadomości e-mail z potwierdzeniem wynajmu samochodu. Można go również pobrać ze strony Rezerwacje po potwierdzeniu rezerwacji.

Informacje o pojeździe
Czy otrzymam dokładnie ten pojazd, który zarezerwowałem?

Wypożyczalnie dokładają wszelkich starań, aby dostarczyć dokładnie taki samochód, jaki został zarezerwowany, ale mogą NIE gwarantować konkretnego modelu samochodu (późny zwrot, uszkodzenia w ostatniej chwili). Ze względu na zmienne okoliczności możesz otrzymać zbliżony model z tej samej klasy samochodów.

Co oznacza "lub podobny"?

Czasami wypożyczalnia samochodów może gwarantować tylko określoną kategorię samochodu, a nie konkretną markę i model. Wypożyczalnie samochodów grupują różne samochody w tej samej kategorii, które powinny mieć te same cechy, co potwierdzone w momencie rezerwacji. Takie samochody będą oznaczone jako "lub podobne" obok marki i modelu ze szczegółami wyświetlanymi po najechaniu kursorem.

Rodzaje ubezpieczeń
Co to jest TPL lub odpowiedzialność cywilna?

W przypadku zranienia innych użytkowników drogi lub uszkodzenia czyjegoś mienia podczas jazdy, ubezpieczenie OC pokryje te koszty. W większości krajów ubezpieczenie OC jest wymagane przez prawo. TPL nie obejmuje żadnych szkód we własnym wynajętym samochodzie. Nie obejmuje również kradzieży samochodu.

Co to jest CDW lub Collision Damage Waiver?

CDW zmniejsza Twoją odpowiedzialność wobec wynajętego samochodu w przypadku spowodowania wypadku (czyli z Twojej winy). Zazwyczaj CDW określa maksymalną kwotę, jaką będziesz musiał zapłacić za potencjalne szkody. Bez CDW możesz być odpowiedzialny za pełny koszt wynajmu pojazdu, jeśli zostanie on uszkodzony. Z CDW nie będziesz musiał płacić pełnego kosztu naprawy, ale będziesz musiał uczestniczyć w kosztach naprawy do uzgodnionego poziomu. Często koła, opony, szyby, nadwozie, dach, kluczyki, zamki i anteny nie są objęte ubezpieczeniem CDW.

Co to jest ochrona przed kradzieżą (TP)?

TP ogranicza odpowiedzialność w przypadku kradzieży wypożyczonego samochodu. Zazwyczaj TP określa maksymalną kwotę, jaką wypożyczalnia samochodów obciąży Cię za wymianę skradzionego samochodu lub naprawę szkód powstałych w wyniku próby kradzieży samochodu.

Co to jest Super Collision Damage Waiver (SCDW) lub Full Damage Waiver (FDW)?

SCDW i FDW zazwyczaj obejmują te części samochodu, które nie są objęte standardowym CDW, takie jak szyby, koła lub opony. Mogą one również zmniejszyć depozyt zabezpieczający i/lub nadwyżkę, więc może być konieczne pozostawienie niższego depozytu przy odbiorze lub nawet nie płacić nic za szkody.

Kto zapewnia ubezpieczenie?

Ubezpieczenie jest zawsze zapewniane przez wypożyczalnię.

Depozyt zabezpieczający
Czym jest kaucja zabezpieczająca?

Wypożyczalnie pokrywają wszelkie potencjalne uszkodzenia samochodu lub przyszłe wydatki, takie jak opłaty administracyjne, brakujące paliwo, mandaty za parkowanie / przekroczenie prędkości / mandaty oraz udział własny w CDW. Z tego powodu w większości przypadków będziesz musiał zostawić depozyt zabezpieczający przy odbiorze samochodu, aby zapewnić jego bezpieczny zwrot.

Co to jest nadwyżka?

Nadwyżka to maksymalna kwota pieniędzy, jaką będziesz musiał zapłacić za potencjalne szkody. Na przykład, jeśli nadwyżka za szkody wynosi 200 EUR, a uszkodzenie nadwozia wynosi 1 000 EUR po powrocie, będziesz musiał zapłacić tylko 200 EUR. Pozostałe 800 EUR zostanie pokryte z polisy ubezpieczeniowej. Kwota nadwyżki dla każdego samochodu znajduje się w umowie z wypożyczalnią.

Jaka jest różnica między depozytem zabezpieczającym a nadwyżką?

Depozyt zabezpieczający to kwota zazwyczaj składająca się z nadwyżki i kosztu ewentualnych przyszłych wydatków (opłaty, brakujące paliwo, mandaty za przekroczenie prędkości, grzywny). Nadwyżka to kwota, do wysokości której będziesz odpowiedzialny w przypadku uszkodzenia samochodu.

Kiedy kaucja zostanie zwrócona?

Kwota kaucji jest zatrzymywana na czas trwania wynajmu. Zostanie ona odblokowana lub zwrócona po bezpiecznym zwrocie pojazdu lub w ciągu 10 do 28 dni po zwrocie, o ile wypożyczalnia nie poniosła żadnych dodatkowych kosztów.

Modyfikacja rezerwacji
Jak zmodyfikować rezerwację przed rozpoczęciem wynajmu?

Skontaktuj się z nami bezpośrednio przez e-mail lub telefonicznie. Ocenimy Twoją prośbę, sprawdzimy, czy zmiany są możliwe i zaktualizujemy rezerwację. W zależności od charakteru zmian mogą wystąpić dodatkowe koszty. Przetwarzanie zmian może potrwać do 24 godzin.

Jak anulować rezerwację?

Aby anulować rezerwację, zaloguj się do sekcji Moje rezerwacje i kliknij przycisk Anuluj. W przypadku anulowania rezerwacji przed okresem bezzwrotnym przedpłata zostanie w pełni zwrócona.

Kwestie związane z odbiorem
Po co podpisywać umowę najmu przy odbiorze?

Umowa wynajmu podpisywana z wypożyczalnią podlega warunkom wynajmu i prawu kraju, w którym wynajmujesz. Przeczytaj uważnie warunki umowy wynajmu i upewnij się, że je rozumiesz i akceptujesz.

Czas mojego lotu uległ zmianie

Jeśli godzina lub numer lotu uległy zmianie, należy jak najszybciej przekazać rzeczywiste informacje wypożyczalni.

Zarezerwowany pojazd jest w złym stanie w momencie odbioru

Dokładnie sprawdź samochód pod kątem wszelkich niedoskonałości w momencie odbioru i powiadom wypożyczalnię samochodów o wszelkich problemach. Zrób zdjęcia wynajętego samochodu przed odbiorem i po zwrocie, aby nie było wątpliwości co do stanu samochodu po powrocie. Wszelkie uszkodzenia samochodu mogą mieć wpływ na nadwyżkę, jeśli nie zostaną usunięte przed wypożyczeniem. Zawsze zachowuj wszelkie otrzymane dokumenty.

Kwestie związane ze zwrotem
Co należy sprawdzić przy zwrocie samochodu?

Upewnij się, że przedstawiciel dostawcy podpisał umowę zwrotu (upewnij się, że umowa najmu została podpisana przez dostawcę).

Co dzieje się w przypadku zwrotu po uszkodzeniu?

Zależy to od posiadanego ubezpieczenia. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek uszkodzeń należy powiadomić o tym przedstawiciela. Zapytaj o wszelkie opłaty, które uznają za konieczne i uzyskaj je na piśmie. W większości przypadków wypożyczalnia obciąży Cię za wszelkie szkody, zatrzymując część Twojej kaucji. Zawsze zostaw sobie wystarczająco dużo czasu na powrót przed lotem.

Czy mogę zwrócić samochód później?

Jeśli nie możesz zwrócić samochodu w uzgodnionym terminie, poinformuj o tym wypożyczalnię. Może być możliwe zwrócenie pojazdu nieco później niż uzgodniono.

Czy jeśli zwrócę samochód wcześniej, otrzymam zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni?

W większości przypadków wypożyczalnie nie zwracają pieniędzy za zwrot samochodu wcześniej niż uzgodniono.

Inne
Czy wypożyczonym samochodem mogę przekraczać granice państwowe?

Niektóre wypożyczalnie oferują możliwość przekraczania granic państwowych, a inne nie. Jeśli przekroczenie granicy jest dozwolone, mogą obowiązywać dodatkowe opłaty na pokrycie dodatkowego ubezpieczenia, podatków itp. Należy poinformować wypożyczalnię o przekraczaniu granic, w przeciwnym razie ubezpieczenie może stracić ważność. Poproś o poradę dotyczącą terytoriów/krajów, które planujesz odwiedzić.

Co to jest limit kilometrów?

Niektóre wypożyczalnie ograniczają liczbę kilometrów na dzień lub na okres wynajmu. Opłatę za dodatkowy przebieg należy uiścić po powrocie, chyba że podczas rezerwacji wykupiono opcję nieograniczonego przebiegu.

Czy mogę otrzymać samochód z dostawą i odbiorem?

Tak, ale mogą obowiązywać dodatkowe opłaty za dostawę, zarówno przy odbiorze, jak i zwrocie. Niektóre firmy mogą oferować bezpłatne dostawy do określonych miejsc, gdy czas wynajmu przekracza określoną liczbę dni.

Co jest wymagane od dodatkowego kierowcy?

Dodatkowy kierowca musi spełniać te same wymagania, co główny kierowca. Każdy dodatkowy kierowca musi być obecny przy odbiorze pojazdu, posiadać swoje dokumenty i być zarejestrowany w umowie najmu.

Czy mogę wynająć pojazd z dodatkowymi usługami?

Tak, opcjonalne dodatki należy zamówić podczas rezerwacji, a powiązane koszty zostaną wyświetlone, jeśli są dostępne.

Jak mogę zostawić opinię po wynajmie?

Przejdź do strony rezerwacji po zakończeniu wynajmu i kliknij "Zostaw recenzję", aby ocenić swoje wrażenia. Jeśli chcesz omówić jakiekolwiek kwestie, które wystąpiły podczas wynajmu, skontaktuj się z nami i pozwól nam zbadać sprawę.